Saturday, August 28, 2010

Tesisih dalam Riuh

Aku ada di sudut itu..
saat kau melayang bersama arakan awan..
saat kau meluncur bermandi mentari terang.
aku di sudut itu.. melambai padamu..
kau diam dan terus melayang..
ekor matamu hanya sedetik melirikku..
aku tersenyum..
Cukup senang..
Aku teronggok di tepi sana..
saat kau menyelam di bawah bunga karang..
saat palung-palung merenyak menyambutmu datang..
di tepian sana.. aku melempar senyum padamu.
kau diam dan terus membersamai gelombang..
sesekali muncul di sela buih ombak dan menggenggam teripang..
sehelai rambutmu terhempas..
menyentuh sudut bibirku..
Sedikit tapi ku tersenyum..
setetes airmata meresap di hati..

aku terbuang..
di tengah dalam..
meraungku di tengah malam..
tapi hanya angin yang mendengarku seperti bisik..
daun terakhir gugur..

aku masih teronggok di dalam sana..
menanti jarimu menyentuh..
memberiku harapan nyata..
bukan semu yang telah mendarah..

Artikel Terkait



0 comments:

Post a Comment